وبلاگ میزیتو نرم افزار کنترل پروژه | انواع این نرم‌افزارها و کاربردهای هر یک از آن‌ها
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

نرم افزار کنترل پروژه | انواع این نرم‌افزارها و کاربردهای هر یک از آن‌ها

منتشر شده در ۱ ماه پیش

زمان خوانش ۵ دقیقه

انتشار ۱ ماه پیش

خوانش ۵ دقیقه

نرم افزار کنترل پروژه؛ دستیار هوشمند شما در فرآیندها
امروزه از طیف وسیعی از انواع نرم‌افزارها برای تسهیل فرآیندها در مدیریت پروژه و کارها استفاده می‌شود. برخی از آن‌ها مناسب فریلنسرها و کسب‌وکارهای کوچک و برخی دیگر مناسب شرکت‌های بزرگ هستند. این نرم‌افزارها بر اساس کاربرد قابل دسته‌بندی می‌باشند. بنابراین در این مطلب از میزیتو با انواع نرم افزار کنترل پروژه بر مبنای کاربرد آن‌ها آشنا می‌شویم.
 


نرم افزار برنامه‌ریزی پروژه و منابع
در برخی از نمونه‌های نرم افزار کنترل پروژه، امکان برنامه‌ریزی و مدیریت منابع ادغام شده‌اند که از نمونه‌های خارجی آن‌ها می‌توان به پلتفرم Toggl Plan اشاره کرد. از این نرم‌افزارها می‌توان برای مدیریت بهینه منابع و افزایش کارایی استفاده کرد.
برخی از قابلیت‌های دیگر این نرم‌افزارها را با هم مرور می‌کنیم:

  • برخورداری از ابزارهایی برای ایجاد وظائف
  • امکان تعیین ضرب‌العجل‌های پروژه و هشدارهای مبتنی‌بر آن‌ها
  • امکان مدیریت آسان حجم کار
  • برنامه‌ریزی برای تحویل
  • امکان ادغام با ابزارهای ضروری دیگر

 

نرم‌افزار ردیابی پروژه
نرم افزار ردیابی پروژه پلتفرمی عالی برای پیگیری پیشرفت کار پروژه است. با استفاده از آن می‌توان همکاری تیمی را بهبود داد و مشکلات بالقوه را شناسایی کرد. همچنین می‌توان پیشرفت پروژه را با بیانیه کاری و طرح پروژه مقایسه کنید. یکی از انواع نرم افزار کنترل پروژه که در این زمینه کاربرد دارد، GanttPRO است.
 
برخی از مزایای استفاده از این نرم‌افزارها عبارتند از:

  • پیگیری میزان انجام وظائف
  • تعیین نقاط عطف برای پروژه
  • امکان ردیابی زمانی
  • امکان مقایسه هزینه‌های واقعی با هزینه‌های تخمینی

 

نرم افزار کنترل وظائف پروژه
حرکت از مرحله برنامه‌ریزی پروژه به شروع انجام کارها نیاز به استفاده از ابزارهای مدیریت وظائف دارد. این ابزارها به مدیران پروژه و اعضای تیم برای تنظیم گردش کار بر اساس نیازهای پروژه کمک می‌کنند. با این ابزارها دقیقا می‌دانید چه کاری باید انجام دهید و زمان شروع و مهلت پایان کار نیز تعیین و ثبت می‌شود. این نرم‌افزارها همچنین دارای ابزارهای بهبود همکاری برای مواردی مانند ارتباطات بهینه و به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها هستند.

یک نمونه خارجی از این نرم‌افزار، پلتفرم MeisterTask است. در ضمن معمولا نرم افزار کنترل پروژه عمرانی دارای ابزارهایی برای مدیریت کارها می‌باشد.
از ابزارهای کابردی مدیریت وظائف در پلتفرم‌های جامع مدیریت پروژه می‌توان از تابلوهای کانبان نام برد. این ابزارها در متد مدیریت پروژه اجایل یا چابک کاربرد دارند. این ابزارها هر پروژه را به تعداد زیادی از کارها تقسیم‌بندی می‌کنند که مدیریت پروژه را تسهیل و کارآمد می‌کند.

 


نرم افزار کنترل پرتفولیو پروژه
نرم افزار مدیریت پرتفولیو پروژه مناسب زمانی است که پروژه دارای مقیاس بالا و پیچیدگی و تعدد محصولات باشد. همچنین این ابزار گزینه‌ای عالی برای شرکت‌هایی است که باید یک پروژه را بین چند تیم کاری تقسیم کنند. در این مورد هر پروژه به چند پروژه کوچک‌تر یا فرعی تقسیم می‌شود. کاربرد دیگر این نرم‌افزار مربوط به زمانی است که یک شرکت به‌طور همزمان در حال تکمیل چند پروژه از یک مشتری است. از نمونه‌های خارجی این نرم‌افزارها می‌توان از Jira Align نام برد.
 
نرم افزار کنترل گردش کار پروژه
برخی از پلتفرم‌های مدیریت پروژه به‌طور تخصصی برای مدیریت گردش کار توسعه یافته‌اند. این یعنی به اعضای تیم‌ها و مدیر پروژه در مواردی مانند مدیریت برنامه‌های کاری، برگزاری جلسات هماهنگی، برقراری ارتباط با همکاران و انجام کارها کمک می‌کنند. برای نمونه پلتفرم Process Street دارای ابزارهای اتوماسیون برای فرآیندهای تکرارشونده و افزایش پیوستگی در کارها است.


نرم افزار کنترل پروژه چابک
چابک (Agile) یک فلسفه و همچنین متدولوژی مدیریت پروژه و دارای فریم‌ورک‌های مشهوری مانند کانبان و اسکرام می‌باشد. باید توجه داشته باشید که معمولا پلتفرم‌های برتر مدیریت پروژه هر کدام برخی از ابزارهای مدیریت چابک را نیز در خود دارند که می‌توان از آن‌ها به بردهای کانبان و ابزرهای اسپرینت اسکرام اشاره کرد. اما تعداد نرم‌افزارهایی که تمامی فرآیندهای مدیریت پروژه چابک را دربرمی‌گیرند بسیار کمتر است و این پلتفرم‌ها بیش از هر چیز در زمینه توسعه نرم‌افزار کاربرد دارد.


نرم افزار کنترل پروژه 6 سیگما
شش سیگما شامل گروهی از تکنیک‌ها است که از آن‌ها برای ایجاد بهبود در انواع فرآیندهای مدیریتی استفاده می‌شود. با توجه به متد خاص 6 سیگما و مراحل پیاده‌سازی و اجرای آن در سازمان، ابزارهایی نیز به‌طور تخصصی برای آن ایجاد شده‌اند که به مدیران و اعضای تیم برای کاهش خطاها و افزایش بهره‌وری کمک می‌کنند.


انواع دیگر نرم‌افزارهای کنترل پروژه
دسته‌بندی نرم‌افزارهای مدیریت و کنترل پروژه به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برای مثال نرم افزار کنترل پروژه رایگان معمولا نرم‌افزاری با امکانات محدود است که در برخی از آن‌ها امکان خرید پلن برای افزایش امکانات وجود دارد. همچنین برخی از پلتفرم‌های تحت وب یا ابری دارای نرم افزار کنترل پروژه اندروید یا IOS هستند تا مدیران پروژه از هر مکانی به داده‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

همچنین برخی از نرم‌افزارها برای یک صنعت خاص طراحی شده‌اند. مانند نرم افزار مدیریت پروژه عمرانی، نرم افزار مدیریت پروژه هوانوردی، نرم افزار مدیریت پروژه پوشاک و موارد دیگر.
 


میزیتو؛ نرم‌افزار جامع مدیریت پروژه آنلاین
میزیتو یکی از برترین پلتفرم‌های مدیریت کسب‌وکار و انواع پروژه است. این پلتفرم با ابزارها و قابلیت‌های متعدد امکان تطبیق با انواع پروژه‌ها برای زمینه‌های مختلف کسب‌وکار و صنایع را دارد. در واقع این پلتفرم را می‌توان ابزاری چندمنظوره با رابط کاربری آسان، هزینه‌های بسیار اندک نسبت به نمونه‌های خارجی و خدمات پشتیبانی حرفه‌ای دانست. برای بهره‌مندی از مزایای این پلتفرم کافی است در سایت مجموعه ما ثبت نام کنید تا به کنترل پنل دسترسی داشته باشید.


سوالات متداول
نرم‌افزار برنامه‌ریزی و مدیریت ساخت‌وساز معمولا دارای چه قابلیت‌‎هایی است؟
این پلتفرم‌ها عموما دارای قابلیت‌ها و ابزارهای کاربردی در زمینه‌هایی مانند مدیریت اسناد، مدیریت بودجه، مدیریت مناقصه، اتوماسیون گردش کار، مدیریت منابع، مدیریت حقوق و دستمزد، مدیریت صورتحساب و موارد دیگر می‌باشند.


پلتفرم مدیریت پروژه فناوری اطلاعات و نرم‌افزار چه کاربردهایی دارد؟
این پلتفرم‌ها در شرکت‌های IT و توسعه نرم‌افزار کاربرد دارند و از آن‌ها می‌توان برای تعیین و پیگیری وظایف، تجسم مراحل توسعه و نقشه راه، تنظیم هشدارها و مدیریت هزینه‌ها استفاده کرد.


نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین چه مزایایی دارد؟
اطلاعات در نرم‌افزارها روی سرور شرکت توسعه نرم‌افزار میزبانی می‌شوند بنابراین نیازی به خرید سرورهایی برای نگهداری از پایگاه داده وجود ندارد. در ضمن شما می‌توانید در هر زمانی و از طریق دیوایس‌های مختلف به اطلاعات لازم دسترسی داشته باشید.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!